Zo werkt het

Een energielabel aanvragen in drie simpele stappen.

Allereerst dient u online uw aanvraag in te dienen via ons bestelformulier. Nadat u het label heeft besteld neemt een medewerker van Energie Keurmerk binnen 24 uur contact met u op om de inspectie van de woning in te plannen.

Vervolgens komt één van onze inspecteurs langs om de inspectie uit te voeren. Deze erkend energiedeskundige bezoekt de woning op locatie en berekent de energieprestatie van de woning. Deze ronde duurt plusminus 45 minuten tot 1,5 uur. Wij proberen altijd binnen 5 werkdagen bij u langs te komen.

Na de inspectie registreren wij het energielabel, maken wij het officiële rapport op en sturen wij het rapport binnen 5 werkdagen. Het document is na datum van afgifte 10 jaar geldig en moet  worden getoond bij verkoop of verhuur van de woning. Het label kan ook te allen tijde opgevraagd worden via Mijn Overheid.

Let op. Indien u een spoedaanvraag indient, hebben wij bouwtekeningen en plattegronden nodig om de oplevering binnen 48 uur (tijdens werkdagen) te kunnen garanderen. Graag per mail of via wetransfer aan te leveren na plaatsen bestelling.